Lördag

jag kan inte låta bli o bli rörd. har just kollat på ett program från england. ett program om Hayley. en liten liten tös med Progeria. Progeria är en sjukdom som åldrar kroppen mycket fort. 8 gång fortare än hos en frisk människa. hennes hjärna är den ända som inte åldras för fort. en sån liten flicka som är så sjuk är så full av liv. livet är inte rättvist.

detta får mej att funder ännu mer på hur min praktik kommer att bli. bomben släpptes igår vart alla hamnar på sin apu. jag ska tillbringa mina 4 veckor på Med.Ger avd. 4 = S:et. för er som inte är så insatta inom vården kan ja förklara på svenska för :P jag har hamnat på stroke enheten. tror att  ja kommer få lära mig otroligt mycke men, men, när ja har jobbat, o vi haft människor som blivit drabbad av en stroke, propp, attack så har dom dött bara ett par dagar efter det att dom blev drabbade. o då är dm ju på avd. hmmmm så, nu har ja lite fördommar, men det är nog mest bara för att ja ä lite nervös, men kommer min apu bestå av att ja kommer få ta hand om en massa dödsfall?

min corazon är bara för charmig ibland. hahaha

men ja är så party sugen. vill bara ut o röja som fan. träffa massa människor, trevliga människor då, dricka goda drinkar o göra stan så där förbannat osäker :D hahaha hade ju otroligt trevligt sist, hahaha om man bort ser från att ja va på krigsstigen då. hahaha ja har fortfarande ett litet märke på foten från den där jävla subban med dom vassa klackarna, stup full, o skapligt ful oxå. men så blir det väl, super man som ett svin så blir man svinfull då blir man svinful oxå. :D

annars då, en super stor tenta på diabetes på måndag. mindre roligt kan ja säga. men men. o framför allt lön nästa vecka :D den är så otroligt efterlängtad.

va på massage igår oxå. så ont har ja nog aldrig haft. när ja låg där på mage och o blev masserad på sneda halsmuskeln uppe på fästet i nacken/huvudet, min käke blev liksom förlamad, hahaha ja låg där o bara gapade. va så skönt samtidigt som det gjorde så ont. men det va ju behövligt. konstigt nog har ja ingen huvevärk idag. helt otroligt.

nä, plugga lite kanske.


pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0