Invalid

jaha, här sitter ja, på mitt natt jobb. ja som inte skulle jobba igentligen. varför är ja så jävla snäll  o ställer upp på att gå ut o jobba när min söndag och måndag är nog stressade som dom är. för snäll helt enkelt. men men.

har varit ute o gått idag i fina höstvädret. mycke trevligt. sen blev dä att åka ut till min bäbbe. så skönt. hinna åka ut, mocka o ge mat o sen åka hem o äta inna man ska åka o jobba.
när ja komemr ut till stallet, går där o nynnar o ler, kommer in i stallet står linda där o säger: -ja tror din häst är halt.
HALT!!!! en bäbbe på 5 månader ska inte vara halt. då hade dom tydligen rejsat som fan under förmiddan. men linda sa att hon såg inge speciellt på honom, inget sår, svullnad el så. så ja tänkte att det inte va så farligt kanske. när ja kommer ut i hagen för att hämta in honom får ja en smärra chock. hästen kan inte gå. han hoppar fram på 3 ben. mitt lilla hjärta. men han följde så snäll med mig in till stallet in i boxen. han kan ju stödja lite på benet men dä ä inte mer än så. linda prova o böja på det drabbade benet, o konstigt nog gjorde han inga större ryck på att det gjorde ont. men det syntes i blicken....  hahaha sen kommer vi till det ja tycker ä bäst :P linda skulle prova o lyfta det friska benet, så han skulle belasta det onda benet. hahah hon fick inte lyfta hoven för honom, han bara tjaffsa. så ja prova, o han lyfter då benet så snällt o sänker huve o ger blicken, ja, du får lyfta, men skynda dej, ja har ont. då blev ja lite rörd :)

så nu får han stå inne. han kommer skrika som bara fan o bli så där förbannat hes, men vadå. hällre dä än att skadan ska bli värre. får se hur han mår imorgon när ja kommer ut. min bäbbe. men känns ju lite kul. hahaha ja ä fortfarande inte fräsh i ryggen sen lilleman rusa iväg med mig o ja fick elektriskastolen i ryggen typ o sen corazon som inte kan gå. vilket jävla radar par vi ä...hahaha

annars då, allt känns så jävla stressigt nu. jobbar inatt, hem o sova. kommer ju inte somna förens 8 säkert (o då har ja varit vaken i 24 timmar minst), kommer bara kunna sova 4 timmar för sen måste ja upp o träffa petra för vi ska plugga lite innan det är dags för metodrum kl 16 i typ 3 timmar. så ja komemr ju inte vara hos corazon förens sent i morgon kväll, o i o med att ja kommer dit sent kommer ja ju hem sent oxå. o inte kommer ja kunna hinna sova värst mycke då, för på tisdag morgon tidigt åker ja, perta, mamma o marie-louis till ullared. som sagt, vila får man göra i graven!

tror ja har fått med dä ja sitter o stressar upp mig för. men men. det har ju funkat hittills så ska väl gå ett tag till. men det skulle ju vara bra gött o gå o lägga sig nu :P nä, plikten kallar, måste kila.


sussa gott, ni som får... :P
pyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0