Torsdag kväll. ...

torsdag kväll. min sista natt som hästägare utan häst. imorgon ska ja åka o hämta honom :D ska bli så spännande. ja har så mycke ja vill veta. kommer han bli min livskamrat? kommer vi trivas tillsammans? kommer han uppfylla mina krav. menar, det finns ingen som kossa, men det finns likheter. vem vet. om 6 år han kanske är lita pålitlig som kossa. kossa som skulle bära mig genom eld o vatten. springa jorden runt om ja bad henne. nu skakar vissa säkert bara på huve o undrar om ja inte är riktigt klok. va pratar hon om?  kan bara säga att ja önskar ni skulle förstå, för det är så underbart att veta att det alltid står någon o väntar på en när man behöver det som mest. för hur många har haft dä, något som alltid väntat där med glimten i ögat och natt som dag, morgon som kväll. glimten av att jag gör livet en värdefull mening o inte bara en mening.

hämtade mina borstar idag hos kossa tillsammans med petra. petra fick nog en liten klimt av vad ja menar om kossa. ett så varmt välkomnande gnägg. o hennes blick. världens finaste ögon som inte skulle klara av att rycka ett hårstrå från någons huve. den där varma blicken. som ser på mig med en blink om att ja kanske har en sockerbit i fickan så vi kan leka o blicken om att har du kommit tillbaka?

tiden läker alla sår, eller?



sen har ja en annan känsla i kroppen. en sån där djup känsla som bara kommer sig smygande på, ibland bara. men det finns tvivel oxå. o det kvittar åt vilket håll ja tittar åt. dä visar samma färg.

va inne o kollade på jobb inne på kikaren, står i valet o kvalet om ja ska söka tjänsten. har en rätt bra chans att få en av tjänsterna. o en tjänst är ju alltid en tjänst. ett jobb. vilket ja behöver oxå. men ja har ju ändå kvar den där tanken om spanien. både hästar o ja är ju flyttbara. är ju bara hästen ja har o rätta mig efter, familjen är sak samma, gosse nä, vännerna består så ja kna komma tillbaka. ja behöver ju inte bryta kontakten med dom för att ja skulle flytta. o eftersom ja har min utbildning i ryggen så vet ja allt ja alltid kommer vara garanterad jobb någon stans.  va har ja allt förlora?

det är nästan fullmåne ute. snart är vintern här känns det som.

    bäbis


God natt.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0