Jag ska beslag ta honom

Ja, vart ska ja börja. Denna vecka kommer ja bara vilja glömma. Jävla skit bara. Ni lär snart förstå...

Va hemma hos mor i måndags kväll. Skulle ha hjälpt henne med något men när ja väl kom dit så behövde hon ingen hjälp. Åkte hem därifrån runt halv 10. Väl hemma satte ja mej o prata med Erik en stund, skrev ett mejl till Elisabeth och ett blogginlägg. Gick väl o la mej sen o somna strax efter 00.00
Kl 01.08 ringer min mobil. Dolt nummer står det. Va är det för jäva pucko som ringer så här sent. svarar i alla fall mot för modan. -Hej. Det här är polisen. Mitt namn är Janne.

Utan att tänka mej för så säger ja rakt ut: Har det hänt Corazón något?
Och polisen svarar: - Corazón. Vem är dä?

Hahaha ja mitt smart skaft ;P Men sen frågar han om ja äger en moppe och vart jag bor. Så ja svarar på frågorna och han säger då sen att ja tyvärr har din moppe blivit stulen. Vi har gripit 2 pojkar på din moped. Så han undrar om ja vill komma o hämta moppen nu. Snurrig som man blir så ja visst ja sa. o han skulle bara ringa till sin chef och till åklagarnen osv och sen tillbaka till mej. Kan säga att det blev ett par samtal.
Åker i alla fall iväg med bilen o hämtar min moppe. Väl på plats så får ja veta att polisen gripit pojkarna på bargärning och att dom bara är 13 och 15 år gamla. Moppen är helt förstörd men det går o köra på den. Så efter att ha pratat klart så åker polisen iväg för att lämna av ynglingarna hemma hos föräldrarna och ta ett allvarligt samtal med dom. Jag startade moppen med kicken och åkte bort till min bil som stod parkerad lite längre bort. Väl framme vid bilen får ja inte av moppen. Hahaha och här bryter ja ihop! :D Ringer till Erik o väcker honom o bölar så mycke ja orkar. Erik sov på ett hotell i arvika. Hahahha ja herre gu vilken cirkus. Men då kom han på sen att ja kunde fälla ner mitt sidostöd, då bryts strömen. sagt o gjort. sen va det bara o ringa syrran som tur i oturen jobbat natt på max så hon va ju vaken. Så mor o syrran fick komma så någon kunde köra hem min bil. Åkte till fars jobba o ställde moppen där. Inlåst bakom stora dörrar :D hahaha Sen va det bara ut o leta delar och dom saker som dom slängt ur moppen men utan framgång. Så kl halv 4 va ja hemma igen och låg i min säng. Kunde absolut inte sova. Men lyckades väl tillslut med hjälp av lite varmt te.

Erik läste brottsanonsen senare i onsdagstidningen och där stod det att pojkarna till och med hade burit kniv. Hallå!!!! dom är ju bara barn! Annat va det på min tid när ja liten.

Sen kommer nästa problem. Ska ju jobba dagar på midsommar. Då ringer min nattchef o säger att det är kris och att dom behöver mej. Så vi pussla ihop det hela och hitta en annan vikarie till ett av mina dagpass på lördagen så skulle ja jobba nätterna. så fick två nätter och bytte bort ett dag pass. Detta blev godkännt av både min nattchef och bemanningsenheten. Samanlagt skulle ja göra 48.25 timmar på 3½ dygn. detta va helt okej för min del. då ja verkligen behöver jobba och haft lite semester nu så ja kännde att dä kommer ja klara.

Idag torsdag ringde min dagchef, 8 ggr inna ja svarade då ja visste va det hela gällde. Hon vägrar att ja ska få jobba så mycke. O detta tycker ja är helt sjukt. Jag har ju redan fått G-kännt av 2 personer. Jävla jubel idioter. Så nu har dagchefen tagit bort en massa timmar som motsvarar ca 5000:- för mej. Jag är inge vidare glad kan ja lova. Men men. Va ska man göra när man inte kan göra annat än att gilla läget. Hela midsommar känndes ju värd att jobba på när ja skulle få jobba så mycke. Men icke då. Så nu får ja sitta sj här i rötna charlswood o ruttna bort. Bara för att man är så jävla snäll. Hade ja inte valt nätterna så hade ju åtminstone kunnat var med på kvällen o grilla med mor o far eller med nån kompis. Men icke då!!!! Nätterna är så svåra att kunna få vikarier till så klart man ställer upp. Den enel skörd den andres börd.

Vänta, det är inte slut på skiten än. Har ju blivit så där träligt sjuk oxå. Mina halsmandlar är svullna till max och ömmar som fan. Kan knappt svälja. Näsan är igentäppt. Mindre kul kan ja säga. Tok nån sugtablett hemma hos mor förut. O visst, det går lättare att andas nu men va fasen, lungorna känns så tunga så ja kan inte göra ett ordentligt stort andetag för att stäcka ut lungorna lite för då gör det så fruktansvärt ont. Så mina lugnor känns jätte små då ja bara kna ta små andetag så att inte lugnorna blir för stora.

Sen va ja ute till Corazon ikväll. Hans sår på benen är mycke mindre men det ena såret har det börja komma svallkött ur. Jippe. fy fan. Så det kommer bli att få bränna bort sen. Suck. Har försökt bränna bort det lite nu ivägg med hjälp av lite outspädd jodopax. Men med allt detta regn och blötmarken så kommer det ju rinna bort innan det hunnit bränna färdigt.

Så på Måndag när ja sovit klart och varit hos Corazón och Erik har gräjat färdigt tänker ja lägga belsag på honom. Bara han o ja. Ja kräver dä efter en sån här jävla skit vecka. Och det värsta är att nu när ja skriver det här så är ju veckan inte slut än. Är ju bara Torsdag.


Så snälla Sänd mig en tanke om att, ja, överleva.
pussar

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Härlig vecka! =P

Men har man det aldrig jävligt kan man inte heller njuta fullt ut när man har det lovely! Fast nån måtta får det ju va! ;)

2009-06-19 @ 15:32:10
URL: http://milixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0