Släng dej i väggen!

Hej alla.

4 dagar har gått sen ja skrev här sist, o tro mig att det hela tiden händer nya saker.

Kan ju först säga att Corazon har varit sjuk, jag har varit en smula orolig till en början måste ja erkänna. Men det vore väl konstigt om ja inte varit dä :P Han fick i början på veckan en rejäl spark på vänstra knät. Ingen höjdare. Två dagar senare va hela knät som en fotboll på honom. Så tog in honom o kände igenom honom. Ingen feber och humöret va som vanligt och aptiten va det inge fel på häller ;P hehehe mitt lilla matvrak. Så jag valde att inte göra någon stor sceen av det hela. Vill ju att han imunförsvar ska läka det mesta s mycke som går. Tänker inte vara den som tar ut distriktsveterinären, föresten skulle ja aldrig ta ut han/hon skulle lasta Corazon på transporten o åka till kliniken med honom. Allt detta jävla utdelandet av penecilin, fattar inte folk att vi, djur som människor, kommer bli resistenta mot dagens penecilin. Folk kommer ju dö av en vanlig lunginflamation eller en urinvägsinfektion bara för att man missköt syftet med läkemedel, vi människor idag är på tok för fjolliga och klena och inte tänker på följdrna, vi lever bara i nuet. VAKNA!!!!

Men nu är mitt hjäretgull i alla fall fult frisk på utsidan, men han och Flurre får fortfarande gå i egen hagen så skdan hinner läka ihop lite mer på insidan.

På fredag kommer även en ny häst till stallet. En Bäbbe dä oxå :D så nu får Corazon någon i sin egen ålder o leka lite med. Ska bli mycket intressant o se vem som kommer bestämma över vem. Är ju en hingst dä oxå, men min Corazon är ju så otroligt mesig. hahaha Tänk om ja skulle ha honom som vallack. hahaha Jag kommer ju få stans mespropp till häst. O det ska ja ju inte ha... jag ska ju ha min stora, stygga vita springare ;P

Erik va med mig ut till stallet igår inna vi begav oss hemåt o laga mat o mös ner oss i soffan. Är rätt bra att han följer med ut lite då o då, han sa nämligen att Corazon ser mer biffig ut sen han såg honom sist :D jag ser ju inte sånt eftersom ja ser honom varje dag. Så detta va ljuv musik i mina öron att han blivit fetare :P

Har förövrigt jobbat natt torsdag, fredag och lördag. Har gått super bra. Höll på att köra över in lite mus som sprang över vägen fort som fasen, men blixten ja ä så gjorden ja en överlevnads manöver o rädda livet på den lille o oskylldige...hahaha Detta skulle moster höra :P hon hatar möss.

På onsdag blir det att åter igen för min rumpa och mina ben att stå ut med att åka buss. syrran o ja ska åka upp till stockholm, till Erik :) Syrran ska titta efter studentklänning. Hon tar ju liksom studenten i år. Fan va åren går fort. Min syster ska ut i arbetslivet nu. Shit. Plötsligt fick ja en liten släng av att livet måste levas, ta vara på var dag. För tiden går fort. Du blir bara äldre o äldre.Fan va gammal man känner sig, säger ja som nyss blott fyllda 21 är :P
Ska i ala fall som sagt bli jätte kul o åka upp o se hur erik bor...hahaha stackarn måste tydligen städa inna vi kommer. Omed tanke på att vi kommer på Onsdag, kl 17 ska vi va i stockholm, så är det ju bara idag o på tisdag han har på sig att städa o dona o allt va han skulel göra. Lycka till gosse, du kanske behöver dä. ;)
Vi skulle åka förbi något ställedå där dom bara har en massa märkes saker, björkby, barkby nått sånt, en träby. Ska bli kul o se om det finns något där.

Jaha, dagens upplevelse då. Sitter här i mitt lilla kök, hemkommen från Ullared för typ 1 timme sen. Fick en tur dit med buss av Ida i present nu när ja fyllde år. Tack Ida :D åkte vägen över Götebrog. o vilket underbart väder dom hade där nere. Solsken, inte ett moln på himmelen och 6 grader varmt. Inte ett snökorn så långt ögat nådde. Detta är åter igen ett bevis på att Göteborg är en fantastisk stad :D Här hemma är det ju snöstorm, -2 grader och 1 dm snö. kul? NEJ!!!
Hittade i alla fall en hel del kul saker där nere. Köpte bland annat med seglar västar till Erik. Erik har ju köpt sig en båt, en sea ray,  han ska bli glidare på sjön, hade han tänkt sig tydligen ;) och med tanke på att , vad ja hört, att trotts att man har hela sjön att dricka så duger inte dä. Det ska tydligen vara vätska på burk. bland annat ska ja väl tillägga, men till störtsa del, Så ansåg att ett par västar kankse kan vara till sin funktion, när våran vackra, varma svenska sommar kommer = regn och 15 grader varmt......

Köpte även såna här bra att ha saker till hästen, pälsglans till man o svans (det ska börjas i tid ;D ), schbrak (kan man ALDRIG få för många av), mjukisbyxor, foderhinkar med lock, transportgrimskaft, en väska, sängöverdrag, longergjord och longerlina, kaffe muggar, lampor till sänghyllan och en massa annat sånt där som är bra schampo, lutschen :P m.m. köpte även ett våffeljärn, är ju våffeldagen på onsdag, då ska ja ha våfflor, dä kan ni ge er fan på :P Så nu återstår det bara att spara tills nästa tur, när det nu blir. Till hösten antagligen.

Måste få avsluta kvällens bloggande med att säga att ja känner mig otroligt lyckligt lottad. Jag har en häst, som ja hoppas och tror kommer få uppleva en mycket rolig och minnesvärd tid med. En lägenhet som ja trivs i fullt ut i alla hörn med. Vänner som är guld värda och, sist men inte minst men sist in, en helt, underbar pojkvän. Alla flickors dröm är ju att få bli behandlad som en prinsessa, det är vad jag blir, jämt. Jag har fått mej en riktig karl. Så Fredag den 13 = otursdag, släng dej i väggen.
Saknas bara att han ska upp på min vita springare sen så är allt, hahaha, ja, men är det inte så, att prinsen ska komma på en vit springare? ;P Sen om han kommer på springaren imorgon eller om 3 år gör ju det samma, Corazon måste liksom växa till sig lite först :P

Nä, undra om man skulle krypa till säng o läsa lite cosmo kanske. Läsa om "hur du får honom att dyrka dej"  Behöver ja läsa dä? fy fan va kaxig ja ä ibland. Skäms på mej ;D

Åter igen, jag mår så underbart och ja är på super humör ikväll, kan det bero på att gossen sover i stockholm och jag har varit på Ullared..... helt chanslöst!

Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0