The amazing team

Ja. Äntligen har det kommit lite regn. Nu kommer det börja växa lite bättre i hagarna åt hästarna tills dom släpps på bete. Eller ja, släpps på bete o bete. Corazon dä smart skaftet har gjort sig illa. Fått ett lite ordentligt sår. Är som en hudflik som är uppskärd. Så han är nu ombandagerad och blivit släppt i gräshagen för att det är "renare" där. Ska öppna bandaget imorgon sen efter att jag har ridit Amanda, så får vi se hur det ser ut. Man ska ju inte hålla på o gulla med såren allt för mycke. Kroppen måste få läka sj o kunna använda sitt immunförsvar och läka ihop saker o ting själv. Annars får ja en häst som blir resistent mot läkemedel. O hur bra vore dä den dagen jag kanske behöver antibiotika.

Träningarna för linda i helgen fick otroligt bra. Super nöjd. Så dä kommer det bli fler av kan ja lova. Ida va ju med upp o tog lite bilder. Så får ni se ett par smakprov :D Första dan red vi mest för att känna lite på henne o hitta rätta knappar o spakar men samtidigt försöka hitta en form och ett tempo som gjorde att hon fick fram sin gång och svinget i stegen. Amanda har en viss typ att ponnysteg kan man säga om hon rids framåt ordentligt men samtidigt måste få gå i en låg form till en början.
Andra dan blev det mer avanserade saker, tränade galoppombyten, öppnor, sluter, ökningar, skänkelvikningar främst i galopp. Mycket roligt och framförallt mycket givande. Kan säga att jag verkligen kände att jag fick valuta o mer där till för pengarna. Så jag kna varmt rekomender att träna för linda. Fick många tips o ideer på hur ja ska rida henne som bäst nu. Ska även börja rida på ett pessoa bort i mellanåt nu. Då hon har börjat fått allt mer ork i kroppen och ökad kondition och med dä orkar hon även tjaffsa  lite mer och lite starkare. Så är det dags att plocka fram o visa att mej tjaffsar man inte med. Så har skickat med Erik ett ärende om att köpa en kindkedja på hööks som ja ska ha på, för att inte bara få hävstångseffekten och framför allt att om ja skulle behöva ta i henne lite mer så gräver sig bettet inte ner i tungan. Så detta tror ja på. Ska prova det 1 vecka nu o sen rida på tränsbett igen 1 vecka.

Nu när ja ladda upp alla bilder o har kollat på dom, så innan ni säger något, ja, jag vet att min blick är hemsk :P











- Jobb, jobb. Gabbe o King o bakgrunden. Gissa om dom höll koll på oss under hela passen :P


- liten längning.


- Instruktioner.... Tråkigt säger Tussan.


- Smile!


- Ja, jag vet. Min blick!


-Mycket jobbigt att behöva arbeta med bakdelen oxå....




Efter 2 ordentliga pass så måste ju Tussan få lite Havre. O gissa om det va uppskattat! :D -Mums!


Hade ju även en lektion med Corazon. Övade lite på visning för hand. Hur man skulle springa och hur jag plockar fram det bästa ur honom när han ska visas. Va mycke roligt o prova. O kan säga att han plocka fram en o annan fin gång :D
Men att stå still va häller inga problem. Men måste säga att nu när ja sitter o kollar på korten så känner jag mig en aning lite faktiskt. Hahahaha



-Gott o tugga på metall.


-Hahaha min lilla åsna :D



Idag har moster fyllt år. Så ja har nyss varit där o ätit lite tårta o så. Imorgon blir det massage. Mycke välbehövligt. Får se vad hon säger om ryggen denna gång. Nu när ja börja rida ordentligt igen.

Erik har suttit på kurs hela dagen. Stackaren. O det ska han även göra hela dan imorgon o på onsdag. Men men. det som inte dödar det härdar. Hade skickat med honom en önskan, om att hanh skulle åka in till hööks och köpa en puts duk till mig och sen en kindkedja som jag ska ha på pessoabettet. Och jag kan säga att gosse har utfört ärendet med bra resultat :D kan ju inte säga mycket bra eftersom jag inte sett sakerna än :P

Imorgon blir det nog att hoppa lite med Amanda. Kan vara roligt o göra dä oxå. Se hur hon tar dä. Bra och för göra nått annat i bland oxå. Jag försöker så gott jag kna att variera träningarna för dom hästar ja har. Dels för att varje ridpass ska vara roligt och att man aldrig vet va som kommer att hända sen även för att få en så mångsidig häst som möjligt.

Ska jobba hela helgen som kommer nu. Så typiskt att behöva jobba på helgerna då det är den tiden på veckan som Erik ä hemma. Men men, Va ska man göra när man bara är vikarie? Mest synd är det att ja även ska jobba när Erik fyller år. Tur jag har en gosse som är förstående.

Har under tiden som bilderna lagts in poppat mejen sån där helt perfekt pop corns påse. Mycket mycket gott. O när ja tittar ut så ser ja även att det har börjat regna igen. Hoppas inte mammas hjärtegull kommer frysa inatt ;P

Nä dags att gossen ringer snart. Saknar honom ju ;)
Natti natti.
Pussar

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Tjipp! Jodå här är allt bara, lite mer helg i livet skulle väl inte skada ;) Själv?

Ja det blev riktigt snyggt, men tyvärr så kommer jag nog göra dig besviken med mitt svar... :(

Det är träbeklätt parkettgolv så vi har slipat ner det och sen betsat det grått. Så tyvärr är det ingen klickvariant, men har du liknande golv i lgnh så shoot. Skicka jobbet på Erik bara ;) haha!

2009-05-06 @ 07:22:01
URL: http://milixen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0