Va ä ett kalas utan ironi?

Ja, nu har man inte skrivit här  på ett tag igen. Måste erkänna att ja nästan får lite ångest ;P

Har haft super kul sen ja skrev här sist. erik har blivit ett år närmare pension och Ridhuset har blivit invigt, ordentligt. :P

I fredag hade ja o erik sen sån där mys dag. Vi kroka på båten och åkte iväg till lunedet och åkte ut på sjön. hade med oss en grillad kyckling och lite bröd. tyvärr blåste det lite grann, men va fan, åkte in i en vik och låg o mös där. Inge fel. Och som ni ser av bilderna så ser ni ju vem det är som gör nytta igentligen...




Sen kom Erik på att det va hans tur att köra. Så snällt fick man flytta på rumpa och låta gossen leka. Lägg märke till på kortet innan här att man ser vatten ytan rätt bra...kolla här på barnet själv....



...det svängde lite... :P

Amanda blir bara smidigare o smidigare för varje dag som går. Provade och hoppa lite med henne i lördags och ja kna säga så här att det märks att hästen gått La La. Jäklar va hon tyckte det va roligt. Så jag va mycke mer trött än va hon va efter träningspasset.

Erik som blev ett år äldre hade vi fullt ös på. Jag min idiot hade bestämt mig för att vara nykter. Bara för att ja kom från stallet så sent. Så ni kna ju själva gissa er till vem det va som fick agera choför. men men, va gör dä om hundra år. Värst va ju att när an är nykter ser man hur alla svinar så förbannat. Usch. Men åter igen, va gör dä om hundra år, bara ja slipper vara med nästa gång. hahaha.
Present av mig fick han en bok, ja en bok, tyckte att Erik behövde bli lite allmenbildad, inom sjövärlden pratar vi om nu. Blir lite orolig när han ska ut o åka på västkustens vatten. Så gav honom en bok som heter Skepparens lilla handbok. Hoppas att den kommer komma väl till pass.
Sen fick han en polermaskin. För ni kan ger er denn på att jag ALDRIG mer tänker göra en piiling för hand på en hel bil. Nu är ju fallet så att ja inte kommer behöva dä ändå så då får väl båten poleras litte istället.

Sen av kompisarna fick ERik ett ridspö. Jag förstår inte riktigt ironin i det hela, kanske beror på att ja inte va där ifrån början, men förstår ni ... ?  ;P

På onsdag sätter jag mig på bussen och åker upp till mitt hjärta i Stockholm. Han blev tvungen att jobba fredag tyvärr, så då va det så synd om honom. O va gör man inte för sitt hjärta då :) Får se vad vi hittar på.


Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0