Han fick back flasch

Vilken tid. Dagarna bara flyter iväg. Tänk att vi har släppt dom på bete nu :D Corazon är så nöjd över dä. Även om det är skönt att komma in o få stå vid bindbommen ett slag o halvsova ;)

Har jobbat en hel del därför har ja inte kunnat skriva. Men ska försöka resumera ihop det hela utan att det ska bli en hel roman :P

Har som sagt jobbat nätter. Gått super. Skönt o jobba nätter faktiskt, så mycke lugnare ute. Sen är det ju alltid kul o se folk berusade på helgerna. Att veta att man kommer vakna i morgon utan att ha ont i huve. Sen kan man ju se lite roliga saker oxå, som vem som går hem med vem och vem som är ute o går kl 5-6 på morgonen :P

Har löshoppat Corazon och Amanda idag. Gick fruktansvärt bra. Men är det mina hästar så är dä ;) Corazon hoppar så där lugnt o korrekt. Mammas hjärtegull.
Så blev sammanlagt att vi hoppade Corazon, Amanda, Pärlan och My.
Sedan blev det att släppa ut dom i hagen igen. O där fanns ju Bästa kompisen :D



Efter att ha busat en hel dag i hagen och sen löshoppat på dä så kan faktiskt även den bäste bli en aning trött...




Red även Amanda under veckan och Anna va med ut o pappa på o tog nått kort. Känns så roligt, Har redit Amanda på ett pesso nu i en vecka för att slippa ta såna diskutioner med henne. Och i måndags bytte jag tillbaka till tränsbettet. Vilken skillnad!!!!! Va en helt nu häst ja satte mig på. Bärde sig mycke bättre och arbetade mer ärligt. Då känns det så skönt att veta att man har gjort framsteg i träningen. :) Därför känns det ännu roligare när vi ska träna nästa pass för Linda. Att få nya saker att träna på. Hon arbetar ännu inte helt 100% i galoppen så det blir väl dä som vi kommer fokusera oss på en del och sen när vi växlar ner från dom olika gångarterna.
Men Här är två smakprov från i söndags då ja fortfarande red på pessoabettet.









Hehehe det råkade visstbli 4 bilder :P
Tack Anna för hjälpen :)

Måste erkänna att det känns som en evighet sen ja träffa min gosse. Jobbade ju hela helgen så då sover jag på dagarna och sen när ja vaknar är det att äta och sen åka till stallet o sen åka till jobbet direkt igen. Känns så pissigt då detta va en helg som erik hade tänkt sig vara hemma. Men men, va ska man göra när man behöver och måste jobba. Men tänkte på dä, bättre att vi är ifrån varande lite mer nu. Om 10 år kommer vi vara färdiga att spy på varandra ;)
Så denna helg ska bli förhoppningsvis lite bättre. Och framför allt nästa vecka, då åker ja upp till stockholm onsdag till fredag. Ska bli skönt en hel dag då jag och erik kan tillbringa tid tillsammans, bara han o ja :) Dä värdesätts en hel del.

I helgen nu så är det ridhusinvigning. Så då blir det lite grillande och kanske lite förtäring av alkohol, risken finns ju liksom :P

Det finns inget jag kan skratta så mycket åt som hästfolk.

Nä, undra om man skulle lägga sig o kolla på lite tv. Har just gjort mig en opp te. Fryser som en jäkla gnu. Har ju ingen gosse som värmer mig hemma...

Hahahaha prata föresten mer erik för ett tag sedan. Han har fått åka ner till södra sverige och jobba lite. Så på vägen ner dit nu i kväll så körde han vägen ner över gränna o jönköping. hahaha han tog en bild på en minnesvärda parkeringen på statiol i gränna. Han till o med erkännde att han fick några back flasch.

När vi gjorde resan ner till jönköping så slängde vi eriks väska på statiol i gränna och oturligt nog så låg hans digitalkamera kvar där i. Så han stanna där nu i kväll för att kolla om väskan fanns kvar, men tyvärr fanns den inte dä.
Men han hitta något annat....                                                                    


Imorgon måste ja verkligen ta mig i kragen o göra nått åt mitt hem. Så ja börjar tycka om dä igen :P
Puss puss alla o natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0