Han är ju trots allt karl.

3 veckor har gått sen ja skrev här sist. Har verkligen tappat suget på att skriva. Men otroligt mycke har hänt sen sist. Vet inte riktigt vart ja ska börja.

Corazon har fått komma in från bete nu. Komma in o sova i stallet o mysa va mycke uppskattande. Nu när det börjar bli så kallt ute så början han att få sin vinterpäls. Så snart kan ja burra in mina kalla fingrar i hans päls o mysa. Han får nämligen gå utan täcke denna vinter oxå. Han dör ju lixom inte. Nu när han även håller på o byta päls så blir det vita alldeles silverfärgat. Så ja har fått mej en silver häst :D Han är mycke finare nu på hösten än va han är på sommaren när pälsen blir så där solbrun bränd.

Har annars ett lite uppehåll va gällande tärning nu. Började en del när han fortfarande fick på betet då han kan göra sig av mig energin i hagen o kunna fokusera på banan. Arbetet har gått lysande med stora framsteg. Tömmkör honom nu. Har börjat med att ha bett i munnen vilket han accepterar fort till min stora förvåning. märks på honom att det kommer bli en häst som tycker det är roligt att arbeta. För när ja tömmkör honom kräver ja albsolut ingen ting. Bara att han ska svänga lite o stanna och gå framåt. Men min silverhäst böjer så fint på nacken och förösker finna sig neråt och åter igen ligga mej till lags :)

Mej o Erik då. Ja. Skrev ju sist att vi funderar över att bo under samma tak. Ja, sagt o gjort. Vi har gått o blivit husägare. Vi kom fram till att det skulel bli så mycke dyrare och bo i en lägenhet än va det skulle bli om vi bor i dä huset vi gör nu. Eller ja. bor o bor. Vi håller på o renoverar. Jag ska väl flytta in dä om 3 veckor. Då är nämligen min lghen såld. Såld till en annan Sofia :) Lite roligt. Tror att vi kommer trivas rätt så bra i huset. Jag har ju fått mej ett eget stall :D Stallet har 2 st boxar, så Corris får stå kvar ute hos linda o peter ett tag till, tills ja sparat ihop lite mer pengar för en häst till. om ja inte hyr ut boxen till någon annan. Vilket är Kanske inte är rätt så troligt, med tanke på att ja typ fyller upp hela sadelkammaren sj :D hahaha

Min telefon är helt paj. Den går inte att starta. Så gissa om ja är på krigs stigen. Har tyvärr inte hunnit åka in till en 3 butik häller då det har varit så mycke med huset. Kanske får be Erik att han tar med sig telefon till Stockholm o lämnar in den där. Om ja kanske inte kan åka in på söndag en stund när ja vaknat. Ska ju jobba natt på lördag. O åker ja till örebro kanske man kan passa på att åka till IKEA oxå :P ska höra lite med min Erik.

Ja min Erik. Va ja saknar honom på veckorna. Kommer ju inte sakna honom mindre precis häller där ute i ensamma huset. Men men. Det kommer väl kanske en tid i framtiden då han kommer hem varje kväll :)

Minälskade moppe är trasig oxå, Mycke som inte går mina vägar nu. Suck. Nån ting med växellådan har pajat. Så det där får Erik fixa. Så jävla bra o ha Erik, han kan lixom det mesta om det mest, tekniskt sett. Sen det där slutledningsförmågan, ja den är något annat, men han är ju karl.

Så imorgon blir det en heldag i huset, typ i alla fall. Ska packa lite. Kan inte packa för mycke nu häller då vi ska slipa golven i helgen ch det blir så fruktansvärt dammigt. Men efter helgen sen så kan ja börja flytta in saker som ja vill. Börja dona o fixa... :D Va roligt det ska bli :D

Jaha, annars då. Kanske inte va så mycke mer. Inte just nu i alla fall.


Pussar

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Ja vardan blir jämt lite smidigare med en händig kille vid sin sida ;)

2009-10-04 @ 16:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0