Det blir ju inte mitt sista.

Tiden den bara går i går. Shit. Om 2-3 dagar får ja min lägenhet. Kan inte riktigt fatta dä. Och visst önskar ja att det aldrig skulle behöva bli så här. Menar, vi hade ju rätt bra förutsättningar ja o Erik tesammans. Tydligen är det dä man inte ska ha. Tyvärr.

Har nu äntligen bestämt mej för en soffa. och dä blev ju en riktig lyckoträff :D Åkte in till Örebro förra veckan för att kolla på den där 3 sits soffan. Och den va bra, men fortfarande inte den färgen ja ville ha igentligen. Så gick o kolla på tyg exemplaren som hängde en bit bort. Och gissa va ja hittar!!!!!! Sån färg ja vill ha!!!! Det är en super ny nyhet så därför hade den inte hunnit visas än. Så då fick dä bli 2 st såna. Va tycker ni...?


Gjorde även en del andra fynd när ja ändå va där. Köpte en matta till sovrummet och ett soffbord. Spara ca 1000:- me likes :D

Helgen som va. Det eftertracktade Globen. O fy va ja ä besviken. Vet inte om ja bara hade förhöga förväntningar eller va det nu va. Men bra va dä inte. O ja tycker inte ja hade förhöga forhoppningar. Men men. Nya tag i Göteborg förmodligen :P Goa Göteborg :D
hahaha något som hände mer, ja mitt klumpiga ja. vet inte va det är för fel på mej men ibland när ja går, speciellt i trappor så viker sig mina knän ibland. Och detta va precis va som hände. Mitt knä vek sig och ja trampar snett för att inte ramla pladask i snön, för då hade ja blivit värre trackad än va ja redan blev hela vägen hem :P
Detta resulterade i en kraftigt stukad höger vrist och en en sträckning i vänster rumpmuskel. Hahahaha ja kunde fasen inte gå på nått ben. Fick gå hårt lindad i 3 dagar. Ingen höjdare kan ja lova.

Raffe har gjort mej stolt :D Hade avslutning på hundkursen igår. I avslutningen ingick en liten rolig tävling, hundrace. För er som inte vet va det är så kan ja kort säga att ja springer till en kon, efter kommer hunden, bNär ja kommer till konen ska hunden komma till mej på en gång. O raffe va snabbast av alla hundar att komma ikapp sin matte :D Vi tävlade mot schäfer, hovawart, rottweiler och en stor annan svart hund. Så lilla Raffe kunde springa fort med dom korta benen och täcke på sig :)

 

Imorgon ska ja på massage. Underbart. Efter dä blir det en sväng in till Örebro. Ska prata med Naprapater på IKEA. Ska ju köpa en ny säng så det är ju kalas när det finns kunnig hjälp att få. Man spenderar ju faktiskt 1/3 av sitt liv i sängen. Vilket borde vara det minst ;P

Nu kommer nästa stora val jag har att göra. Mitt badrum kommer antagligen bli klart innan jul, tyvärr medför dä att jag måste välja matta ur en annan katalog, därmed annat utseende. Suck. O ja tänker, o tänker o tänker. Har en liten fundering på en stor färgklick till badrum men ändå väldigt stilrent. Man lever ju bara en gång och detta kommer inte vara mitt sista badrum så varför inte :P

Fick höra något lite gulligt av en vårdtagre i veckan när vi satt o prata strunt. - Åldern har ingen betydelse, det är kärleken man ser och som har betydelsen.
Att dom gamla kan vara så kloka ooch visa :)

Jobba hela helgen. suck. Ja ja, sånt är livet. Nu, Lyxfällan.



Love Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0