Stora tankar och funderingar

Såna här eftermiddagar när man sitter i sitt hem funderar man verkligen på allt. Speciellt med tanke på att detta är nästa sista dagen på året. Har mitt år blir som ja veta eller som ja förväntat mej. Dä vet nog dom flesta att så blev inte mitt fall. Har ja lärt mej något av året? Vad ska ja plocka med mej o tänka på? vad ska ja glömma? och sen det nya året. Hur ska dä bli. Är det värt att ha några förväntninghar. Det kanske är lika bra att betrakta det nya året som vilken vanlig morgondag som hällst.

Ja kan tyvärr inte säga att mitt år har varit något ja vill minnas. Året börja ju med en nyårsfest som skulle vara en inflyttningsfest, som folk tydligen ä för korkade rent ut sagt för att fatta, antalet grattulationer till nya bostaden va lätt räknade. Festen spårade ur så kopijöst. Jag fick mej en knytnäve över käken, av misstag, som ja blev blå av, denna fick ja av en pojk som är yngst i familjen, uppfostrad stort med att man absolut inte slår en tjej, han bröt ihop. Erik slog frivolter i badkaret, nycklar till huset blev bortsöpna och jag fick stå sj med ett glas skumpa i skara av fruktansvärt fulla männsikor när kl slog tolv. Ett sådant nyår har ja lovat mej sj att aldrig med uppleva. Så detta nyår blir att jobba, som vanligt kan man väl då säga. Men i januari sen lutar jag mej tillbaka o köper dä ja vill sen ;) Året börja somsagt inte bra och fortsatta inte häller så. Men några små solglimtar har lyst på mej som ja kommer minnas länge...

innan sommaren började blev min familj större. Jag blev erbjuden en liten jack russell hane, Raffe. Han har gjort mitt liv mycke mer. Konstigt det där igentligen hur någon kan få en att känna sig så mycke bättre och så mycke mer älskad och behövd, trotts att man inte är samma art, samma språk eller nått. Men bra går dä.

I slutet av sommaren fick ja något ja strävat efter i flera år. 8 år bestämt. Min fasta tjänst. Ja va helt överlycklig. och nu 4 månader senare har ja insett att ja faktiskt har ett jobb. jag är fast anställd. känslan jag hade då va helt obeskrivlig. nu kunde ja ju göra allt ja drömt om, åtminstonde börja. Jag har inte många drömma kvar att uppfylla. Jag har min häst, min hund och mitt jobb. dä ä mer än va ja kunnat drömma om när ja är så ung. Men att veta att man har ett jobb, att pengarna rullar in varje månad. kan inte säga annat är obeskrivligt. det va som ett berg på var axel sprängdes, och inom mej fick ja hopp o ljus. allt blev så mycke lättare. jag känner mej lugnare nu när ja vet att ja kan ta hand om mej sj om något skulle hända. inte behöva ligga till lags för att kunna överleva. för fan va olycklig jag har varit. kan inte säga helt hur länge jag varit dä. minst ett år i alla fall. helt total bortkastad tid enligt mej. för va mycke bättre ja hade mått omdetta år aldrig ägtrum.
är det så ja ska göra det nya året. ta igen allt som inte hänt under detta år? det nya 2010? hahahaha ny fy. nytt år nya möjligheter, nya morgondagar!

Va mer stort har hänt.... jag va i Sunne i sommar och tävlade min första westerntävling. detta gick med bravader. Jag vann!! helt otroligt. detta va ju inte med curre utan med Lindas appalosa hingst king. är fruktansvärt tacksam för möjligheten. detta gav mej verkligen blodad tand. så nu till sommaren blir det nog nån liten tävling för mej och curre i alla fall :)

kan faktiskt inte komma på va mer som satt possetiva spår, minnen. 3 saker under ett helt år. hahaha löjligt. ett minne var 4e månad. ja ja. nu kommer dom komma oftare i alla fall :)

nyår blir att  spendera tillsammans med curre o raffe o en nygammal vän. precis som ja vill ha detta nyår. inga förutsägbara tråkigheter.

hoppas du får ett år med goda o bra minnen :)


Love S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0