En import kanske?

Det är bra. Nu har ja fått lite skäll ifrån Jossan att ja måste uppdatera lite. Självklart säger ja då.

Idag har vi löshoppat lite hästar. Gick faktiskt så jäkla bra. Dressyrfjollan är ju lite fjollig av sig. Han hoppar snällt och fint men han har inget vidare självförtroende. Han gör dä ja ber honom om men det är inte så mycke mer, men det är väl så när man har blivit lite av en enmans häst. Så länge jag är med gör han allt ja ber honom om utan större tveksamheter. Är jag inte med, som när han nu ska löshoppas så ja, han hoppar som sagt snällt o fint men det är med en viss försiktighet då han gör något sj. Vet inte riktigt va ja tycker om dä hela. Ja har ju alltid sagt att ja vill ha en speciell häst, en häst som ingen annan har. Och jag vill nog ha lite av en enmanshäst. Men vart ska gränsen gå för att han ska kunna göra något sj?
Något annat ja alltid drömt om är att man ska ha en sån där rellation med hästen som man bara kan se o läsa om i sagor. Har faktiskt haft så förut, med Kossa. Kan det vara möjligt att man kan få en ny, en ny saga?

I alla fall, Sen va det dags för Madness tur, en Cowboyhäst. Tommy o Charlottes ena häst. Kan bara säga att vi blev riktigt imponerade alihoppa. Fasen va roligt att se en häst som verkligen tänker. ska väl tilllägga att han aldrig hoppat förut.
Efter dä blev det cowboyhäst nr 2, Gofy, Det va ju typ raka motsattsen till brorsan ovan. Harig och skvettig och när han väl kom under funn med vad man skulle göra så blev han super nonchalant. Bara galopperade rakt över bommarna i stort sett. Gofy har häller aldrig hoppat förut. Men det va mycket intressant att se. Tror att Tommy och Charlotte fick en helt större syhn på sina hästar.
sist och defenetift minst va det dags för hoppfjanten med växtvärk. Stackaren. inte lätt och vara liten och växa. Tarragon som annars är en racermaskin när det är löshoppning tog det istället mycket lugnt och sansat. Får väl se va nästa gång bjuder på.

Har hittat en annons på internet om en cabben avkomma som i Kristinehamn. Tog kontakt med tjejen som äger honom och ska ringa till henne någon dag så uja får komma ut o kolla på halvbrorsan. Han är nämligen oxå en 08:a :P men mamman är nordsvensk. Men vore kul o se ytterligare avkommor o framförallt om man kan hålla lite kontakt med dom :) Har ju träffat Givano förut, en halvbrorsa som är året äldre. Dä va mycke roligt o se. Så detta ska bli minst lika roligt :)

Igår när ja gick ut till bilen och skulle åka iväg till stallet så ser ja att min bil verkligen är vit. Min älskling har varit så underbar o tvättat min bil, för hand oxå :) Tack älskling. Du bestyder mycke för mej.
I helgen som va har det varit mycke. Erik har varit på svenska rallyt, det har varit alla rövars dag och jag och Erik har firat 1 år tillsammans :) Va tiden går fort.

Och det här med hästar. Suck. I veckan som varit nu har det tyvärr hänt otrevliga nyheter. Josefin har tyvärr fått avliva Kanel, Tarragons mamma. Mycket tragiskt. Men hon springer nu på Trappelandas gröna ängar. Hon har haft tur att varit i jossans ägor! Inte alla hästar som har tur att vara i någon vettig människas ägor.
Sen fick jag ett sånt träligt samtal igen. Ett erbjudande om en häst. Suck. En arbetskamrat till fastersom har 2 hästar på gården o en morgon när hon ska släppa ut dom ligger den ena ner. Vill inte resa sig så det blir att avliva den hästen oxå. Så har fått erbjudande om den andra hästen. En travare på 7 år. Jätte jätte trevlig. Men återigen,när man har tid, ork, lust så finns självklart inte pengar. suck. Jag måste ju lixom ha en häst till sen när ja flyttar hem Corris. Får se va det blir. Kanske en import från Spanien ;P


Skulle vilja ha lite hjälp, tror ja, och göra min blogg lite personlig. Jag har ju ingen större data vanan och inget större intresse häller för den delan. Men skulle ändå vilja ha den så där lite snyggt och stiligt i ordning gjord


Tyvärr är det något fel så ja kan inte ladda upp några bilder. Får se hur det är imorgon.

Dags att sussa snart. Börjar känna att mina linser är som russin :P


Pussar


Kommentarer
Postat av: Josefin

Bra Trollet! :D Tack för texten om Nelia (:

2010-02-19 @ 12:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0