Min mage har bra känsla

Brrr. Idag är nog första dagen som ja verkligen inte vill göra något annat än att bara ligga inne o mysa. Bara dricka massa varmt te o elda i kamin. Mmmm

Igår va jag och Gunnel nere till Annelie och lämnade Pärlan. Pärlan ska nämligen få bli mamma nästa år. Ska bli jätte roligt. Hingsten är en quarter hingst, en mörk pallomino som heter Poco. En riktig snygging. Såg ut som en tjockponny. Tror ni ja blev lite kär då oxå el....

Sen åkte vi vidare en liten bit. Med tom transport. suck. Skulle kolla på ett annat quarter sto åt Gunnel. En häst som hon bara skulle ha o leka lite med o träna medans Pärlan är o svirar. Va ett jätte jätte fint litet sto. Svart och lika gammal som Pärlam. O vet ni va hästen hette, Pamela. O hästen va kolsvart. Aja. Kärt barn har många namn.

I Måndags hade Jossan o ja bestämt att vi skulle löshoppa våra små pojkar igen. Va ju ett tar sedan. Vi började med Curre. Han brås ju en hel på sin far så någon hopphäst har ja svart o se att han kommer bli trots att hans mor hoppa MSV. Men men. Han tycker att det är roligt i alla fall o det är huvudsaken. Han gjorde fina hopp på 80 cm så där beslöt vi oss för att stanna. Ja behöver inte ha en häst som kan hoppa 120, 130, 140 för det vågar inte ja gör så :P
Sen va det lilla Ts tur. O bara han fick fräsch upp minnet lite så visste han precis va han skulle göra. Den lilla väslan. Han fick hoppa så stora hinder som 1 m. Riktigt bra gjort. Kan nog bli en riktigt hoppehäst av den indianhästen.
Efter passen så passa vi på mäta hästarna lite. Corazón har hunnit växa ifatt lite i kroppen nu så han va 155 cm i manken och 155.5 cm i bak. Känns riktigt bra. Jana berättade ju för mig att P.R.E.erna växta jätte jätte mycke första och andra år. Sen är dom i stort sett färdigväxta. Så det känns trevligt. Landar han runt 1.60 blir ja glad.

Håller annars på o kryar på mej för fullt. Har varit rätt sjuk. Hostat som bara den. Trodde ett tag att ja hostat upp mina lungor då ja knappt kunde andas. Men men. Så jävla lätt blir inte världen av med mej mohahaha
Erik ä ju tillbaka i stora staden igen. Vet inte va ja tycker om vårat liv just nu. På veckorna är ja ensam hemma o så fort det blir helg så ska ja jobba o är ja väl hemma ja då ska han fara någon stans. O sen är det ju vecka igen o ja sitter här i ensamheten. Men men, det kanske går över om 10 år när vi får barn, el nått.

När vi va iväg igår o kollade på det här svarta stoer till Gunnel tänkte ja tillbaka på när ja SKULLE leta häst. Jag hade ju bestämt mig för att jag skulle leta länge. Inte ta första bästa. Eftersom ja hade rätt bra höga krav sen Kossa. Det va ju lixom inte vilken häst som hällst.
Att få köpa flera till salu tidningar med hästar i och få åka omkring o provrida olika hästar osv istället blir ja erbjuden en fölunge efter Cabben då Jana har rekomenderat mej för ägarna. O va gör ja, jo åker dit o kollar på den o sen va ja såld. Alla säger att mna inte ska ta första bästa man ser. Man jag är en otroligt kräsen person o vet va ja vill ha. Visst, en fölunge kan man inte veta va det blir av, men min magkännsla sa mej att dte va rätt och nu i efterhand så här långt så har det verkligen varit rätt. O det är ju inte första gången som jag valt mitt första val. Se bara på lägenheten. Min kära lägenhet. Första lägenheten ja kolla på o den fick ja :P

jaha, va ska man hitta på nu då. Lite frulle kankse. komma ifrån den här jävla datorn lite. Den är inte riktigt sig lika kan man väl säga efter nyår... ghaaa. Så tyvärr går det inte att ladda upp bilderna från telfeon hit. Förbannade jävla teknik.


Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0