Ridstövlar, äntligen

o ja som sa att jag skulle blogga oftare. Suck. Mycket har hänt. Familjen har utökats med raffe, en jack russel hane på 3 år. Han är helt underbar. Tyvärr blev han biten av en huggis förra söndagen så det blev ilfart in till Karlstad. Men nu är han hemma och han är nästan tillbaka i sitt normala ja :)

Midsommar. Fy fan. jag vill inte ha midsommar någe mer i alla fall. Erik va på kusten med alla vännerna, jag jobbade, fick ingen mat, en "sjuk" hund, och inget vatten i hela Runsås. Ja, jag orkar inte förklara mer. Kort sagt, aldrig en sån midsommar mer.

Har äntligen hittat ett par ridstövlar som passar super bra. Så jag är så nöjd. Hitta dom inne på Hööks när ja och Erik va där igår, Måndag. Pratade även med dom om sadlar där och fick provsitta några olika. Älskar verkligen Globus sadeln dom hade. Så otroligt skön. Men den finns tyvärr inte i utbytbar bom på. Suck. men hittade en annan i alla fall som va helt okej och till ett mycket överkomligt pris. Så det lutar åt en sån sadel till att börja med undertiden han växer och musklar sig. Tror att det kommer bli kanon.

Corazon går på bete och är kanon tjock nu :D vilket jag tycker är helt underbart. Va så orolig för honom förra året då han va så smal hela hösten, vintern o våren. Han har även kommit in i en ny växtperiod så att han får gå på bete o ha det gött är det enda rätta för honom. Tar ju hem honom då o då och kolla av lite så tricken sitter på plats och kan utföras bra. Och det funkar kanon. Kan ju inte tappa kontakte helt :P Men gissa om ja är sugen på att rida. Ser hela dagarna folk som rider förbi på ponnysar utanför fönstret. Suck :)

I helgen är ja hästvakt. Folket drar iväg till Chappen. Vilket ja jätte jätte gärna hade velat följa med på. Men men, det kommer väl fler ggr.

Dags att återgå till jobbet. sista rycket inna man beger sig hemåt.

Love S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0