Kroner i taket

Vilken jävla kärring ja börjar bli känner ja. En dag som denna skulle ja kunna göra nästan va som helst för lite massage. Min nacke o rygg är verkligen inte som ja vill att dom ska vara. Suck.

Mina veckor är händelserika. Vilket är både bra o dåligt. Bra att tiden går fort och att dagarna inte går i repris utan i variationen. Tyvärr går dagarna för fort och det är för mycke runt omkring mej så jag har en bitter känsla i kroppen att mina vänner blir åtsidosatta. Jag värderar mina vänner högt. Mycke högt. Men har fått höra att ja måste tänka på mej sj. Så är dä ja försökt att göra. Jag hoppas dock att det kommer ske en ändring framöver.

Det är nu typ klart. Jag har hittat en lägenhet. En 2a. Det kommer nog bli jätte bra. Bara badrummet som ska renoveras lite och lite färg i köket så är ja nöjd sen. Dock är inga papper skrivna än men detta ska göras inom bara nån dag. Så tyvärr lämnar ja landet :( är rätt nedstämd över dä. Känner mej verkligen så hemma här på landet. Men men. Jag får mellan landa i stan nått år innan ja köper mej den där hästgården jag drömmer om ;)

Och när ja väl får min drömgård ska ja ha ett drömstall oxå. Corazón ska få sprior av guld och kristallkronor i taket. För så jävla underbart duktig han har varit i helgen och rida är helt otroligt. Vilken kille ja kommer få när han bli färdig. Han kommer bli snygg. Om han kan sluta och leva rövare som han gör nu. Dra mej baklänges va dom härjar. Han och Fläcko. Helt otroligt. Lerbrottning, kängru hopp i leran och att öva på betäckningar, (dock över dom på varandra, tappar balansen och gör sidoplask i leran. Att dom inte är skadade när dom kommer in för kvällen är ett under.

Va till Hööks i söndags och fynda lite. Corazón har nu fått sitt första bling bling pannband. tog kandar nosgrimman och matcha ihop det med pannbandet. Vilken snygging han blev. Fick även bli ett par kantflätade tyglar. Kändes bra.
Jag är ju som ja är, när ja inte blev som ja skulle, Ni som känner mej bra inom hästvärlden vet att jag har lite utrustning hemma. Under den tiden jag inte ägde kossa köpte ja massa med utrustning istället, för att en dag skulle ja ju ha mej en egen häst. Så ja har lite att välja på. Ändå vet ja inte va vi ska "ha på oss" om 2 veckor när vi ska träna för Anna. Och när ja kollar närmare på mina saker visar det sig att ja 50% av sakerna går i tonerna brunt/beige/sand. Och är det nått j inte kan ha är det ju dom färgerna till Curre som är grå skimmel!!! Dä går absolut inte. Och det känns så över extremt och komma i ett vitt schabrak. Har jätte fin lila out fit. Bara dä att ja enbart har en pike tröja i matchande färg. Hahaha Ja, jag har problem. Aldrig påstått något annat :P  Men o andra sidan en stjärna klär i allt så kanske bli vitt. Vem vet. Får väl be någon offra 1 minut och ta ett kort på oss då. Vem vet, Jana kanske hinner ut och kolla på oss och ta ett kort. Det är ju historia vi gör då. Curres och min historia :)

GÄSP!!! Ännu sjukare är att kl är 22.17 och jag är så fruktansvärt trött. Blir väl så när man jobbar hårt. Har gått bredvid på mitt nya ställe och gjort min första arbetsdag idag. Allt har gått kanon. Så det är bara att låta dagarna gå och ignorera chefen där. Vilka människor det finns.

Något annat ja längtar till är min SEMESTER :D Globen tesammans med Anders, Jana och Jossan. Kommer bli så roligt. Hoppas på många fynd i gallerian ;P
Och innan vi åker har ja under veckan bokat tid hos Frillan och ska äntligen bli ordentlig i håret igen. Förr, inna ja köpte Curre, bodde hemma och inget betala och jobba verje helg, gick jag alltid till frisören och fixade håret. Färgade alltid i snygga färger och klippte mej i färska toppar. Va lyxig ja kände mig då ka ja lova. Därför tycker ja att detta ska bli så otroligt skönt. Nästan som gamla tider, bara dä att detta, att detta inte blir 1 ggr/månad som dä förut. Man värdesätter dä lite mer :)

Nä dags att sussa innan ögonen åker helt ofrivilligt igen helt av sig sj. Sussa gott o dröm sött.


Love Sofia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du åka och träna med Curre?? Är han inte lite väl ung för det??

Ta det lugnt så han inte går sönder när han blir större..

2010-11-02 @ 20:06:55
Postat av: Sofia

Träna o träna. Beror på va du, vem du nu är, menar med träna? Dä jag menar med träning, när vi nu ska åka, är att han ska lastas, åka transport, lasta ur på en ny plats, uppföra sig på plats, skritta runt i ett nytt ridhus lugnt och prydligt, kanske trava lite, uppföra sig bland nya hästar, stå stilla och vara passiv, sadlas av, lastan i transporten igen och åka hela vägen hem. Jag åker inte på träning i hans unga ålder för att träna kroppen fysiskt. Jag åker och tränar kroppen psykiskt.

Eftersom du verkar veta att hästar lätt förstörs i unga åldrar om man tränar dom fysiskt hårt måste du ju vara erfaren av detta...?

Själv har ja redan förstått detta, utan att "förstöra" någon häst, men tack för dina erfarenheter. Men svara gärna tillbaka vad du anser är träning och vad du trodde ja menade med träning.

2010-11-06 @ 23:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0