Tur han inte bryr sig

Oj va tiden går fort. Om 1 vecka typ är vi på väg till Stockholm och globen :D Ja, jag kan inte sluta tjata om dä. Det är ju verkligen min första verkligen semester :D Och att ja ska åka med helt underbara människor. Dä är ju som grädden på moset :D

Efter mycke om o men så sitter ja här nu i soffan med min dator. Så nu kan ja väl inte skylla på mer att inte ha tid eller riktig ork :P Men denna dator historia va inte bara. köpte datorn på Media Markt och den första datorn va begagnad, ett utställnings ex. Gissa om ja var förbannad. Dä inte bara rök ur öronen på mej utan det stod låger ur dom. Och som kompensation fiick ja milersättning, enbart. Och jätte dryga. Så köp för fan aldrig något där ifrån. Suck.

Igår när ja satt här vad datorn så lyckades ja köpa min första julklapp. Ett bock på listan i alla fall. Men ack så många kvar. Och jag har inga ideer på vad det blir för paket i år.

Blev även av med min soffa igår oxå. Känns bra. För den ville ja inte ha med mej till lägenheten. Den lilla gröna 2 sits soffan ja hade. Så då va dä 1 mindre sak att flytta :)

Jag står inför ett stort beslut. Och dä gör mej tokig. Nu när ja ska flytta in till stan igen har ja ju tänkt att Corazón ska få stå kvar här ute i Alkvettern. Men i och med att ja har nu har Raffe som ja vill ha med till stallet så måste ja ha bilen dit varje dag. Ni som känner mej bäst vet att om ja tar åt mej något så är det jag som ska ta ansvar för dä oxå. Jag vil inte lämna bort Corazón några dagar i veckan. Skulle du komma lämna brt till barn några dagar i veckan? Jag kan inte dä. Ibland, men då är det något mycket speciellt som ska hända som göra att ja inte kan åka o ta hand om min häst. Och ska ja då åka med bil varje dag till alkvettern så kommer det kosta en hel del. Och det känns som att ja kan lägga pengarna på så mycke mer om han skulle stå i ett stall i stan. Men då kommer nästa problem oxå, vilket stall tar emot en hingst som ja samtidigt vill ha sällskap i hagen. Dä ä inte många. Kanske inte någon. Har ev ett alternativ i alla fall. Så vi får se. Men ja vill jub igentligen inte flytta honom. Ja trivs ju så jävla bra. Har aldrig varit i ett så bra stall. Förutom när ja hade ett helt stall sj :P
Det skulle kosta mej 4500:- i månaden o ha kvar honom i Alkvettern, då är spån, hyra, mat och bensin inräknat till Curre. Jag mår verkligen inte bra av detta.

Här är Curre o ja i en annan out fit ;) Visst kommer han bli snygg :)




Men nått som ska bli så skönt är att på Onsdag så ska ja till frissan. ÄNTLIGEN. Va ja ska njuta. Men funderar lite på va det ska bli för färg. Är lite sugen på den här färgen ja hade för ett par år sedan. Kommer inte ihåg va den heter, men trivdes rätt bra i den.

( o bara för dä går inte bilden att ladda upp...suck. )


Vet ni va ja har köpt :D Hahaha Nu ska min hingst bli ännu mer fjollig. Det börja med lite bling bling i pannan, sen blev dä en rosa outfit. Och nu har ja köpt boots till honom. Tycker det är så fränt. Så kul att reta folk :P Sen har ju ja aldrig haft min ponny tid, Så därför tar ja igen det nu på Corazón. Som tur är så verkar han inte bry sig :P
Har köpt 2 par boots från catago i SILVER!!! han kommer bli så snygg :D hahaha Visst är dom snygga?




Så nu måste ja ju hitta ett scchabrak till dessa oxå. Har hittat ett schabrak ja vill ha, dock kostar den lilla filt biten 1300:- och finns inte helt i den färgen ja vill ha. Vill ha ett svart schabrak med svulver passboaler. schabraket finns i svart men med guld kanter och inte silver som ja ville ha. Ska titta i globen sen när vi åker dit. Har en känsla att ja kommer hitta en hel del där :P men om ja inte skulle göra dä, vet ni nått ställe som har?




ikväll kommer jenny oxå. Sitta o bara slöa o prata skit. och det blir faktiskt inte så mycke feting kväll. Vi ska däremot ska vi laga mat o äta. Och dä gör vi länge :P Ska laga soppa. Därför ska ja nu vara så jävla (renst ut sagt) duktig och gå o baka färskt bröd nu tills ikväll :)

 

Love Sofia


Kommentarer
Postat av: josefin

så dyrt kan de väl inte bli för dig? inte ens så dyrt för mig som har 6mil fram å tillbaka :P Hur ska curremojs klara sig utan fläckson? :O

2010-11-25 @ 16:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0