En på miljarden

2 inlägg på en o samma dag. ja måste vara sjuk. ja jag känner mej lite varm, hahaha.

igentligen är ja ju inte så förvånad. känns lite träligt bara. har ju gått o sett fram emot lite att det skulle bli söndag. ja va till o med sugen på lite pizza, vilket absolut inte händer ofta. så istället får dä bli knäcke med skinkost när planering är dumt. men dte är kul o se vem av oss som vill förändras. men ja har ju blivit besviken förr o ja lever fortfarande. åter igen, dä som inte dödar dä härdar.

har i alla fall städat hela lägenheten och bytt sängkläder. känns riktigt gött faktiskt. har även tagit en lång värmande dusch o bara tagit hand om mej sj. det känns rätt bra o göra dä ibland när man känner att man har tid och ork :)

nått annat som är gött är min underbara Corazón. jag kan inte fatta vilken häst ja har. han är bara en sån där som man bara kna drömma om att vinna. en på miljarden. vilken tur jag har som får ha honom i mitt liv.
trottsade kylan idag bestämde mej för en tur till sjön med curre. han är så jävla underbar.

hahaha dock såg han så här motiverad till att rida ut inna han hade fått tränset på sig :P



 skritta iväg på halvlånga tyglar. utan att fjanta sej eller steppa kunde ja känna att han njöt lika mycke som ja av våran tur och att han va lite lagomt pigg. så tänkte att vi går in i sommarhagen på en gång och tar lite galopper. åååå ja är så glad så ja tror ja drömmer. jag ber om en galopp med skänkel och säger komandot galopp och va gör han.... han rullar snällt över i galopp :D där svävar vi fram bland snön :D provade att galoppera i båda varven och att hålla galoppen i dom stora svängarna och det funkade kanon. både ökade och samlade galoppen en del och vilken häst ja har :d ja kan verkligen inte sluta skryta över honom men han är bara så bra :D
efter några repor galopp i den härliga vinter solen så skritta vi sakta ner till sjön. provade att samla ihop honom några steg i traven och att sitta ner. va kan ja säga mer än att han är en klippa. prova o länga traven lite och fick ett ärligt och arbetsvilligt svar. så ja, jag va bara tvungen, -galopp!!! o va gör mitt hjärta. jo, faller in i en underbar galopp. tog bara ett par steg o bröt sedan av till skritt igen. och sen gick vi där. på helt långa tyglar, fötterna ur stigbyglarna och bara satt o log :) han njöt lika mycke som mej :) skritta så lungt hemåt att ja skäms över mej sj som vågar lita på honom så mycke. sitta där på helt långa tyglar ute i skogen o dingla med föttarna på en unghäst o hingst desutom som han precis börjat förstå att han är. skäms på dej sofia.

nu hoppas ja bara att det blir lite mildare så man slipper frysa ihjäl i ridhuset. annars så brukar detta inte vara något problem då ja har dä måttot att man ska rida sig varm. men rida mej varm på en unghäst är inte rätt.





Vilka fina killar :)

tycker att den måste komma en ny uppfinning på pop corn. påsarna är ju jätte stora. jag äter inte änns hälften. dom borde göra mindre påsar, barnpåsar :P lite onödigt att slänga så mycke.

nä, tv snart kanske. missa solsidan med flit, så jag har något att kolla på imorgon. är ledig då. så då blir dä en fetingkväll :D äntligen. det va sååå länge sen :) dom där fetingkvällarna sätter verkligen guldkant på mitt liv :)

På tisdag gör ja en fin dag 13-16. hahaha har väl aldrig varit mä om något likanade. hahaha så då blir dä stallet på kvällen. rid lite kanske ;)



Love s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0