En gångart att sitta o sova i.

ja funderade starkt på länge va ja skulle äta till kvällen efetrsom ja skulle ja söndagsmys. hade funderingar på potatisgratäng. när ja nu väl kom hem från curre vi 19.20 så tänkte ja för mej sj att potatisgratäng tar för lång tid att göra o jag är hungrig. så ja kanske skulle gå direkt på desserten ;P jordgubbar med smält vit vanlijchoklad. men sen orka ja inte värma en sketen pan pizza så nu står dä en potatisgratäng i ugnen. dä doftar underbart vitlök från ugnen. så ja känner att ja kommer ha en rätt bekväm rörelseyta imorgon när ja ska in till örebro. dock kanske ja får ta med en klänypa åt min mor o sis i bilen :P

Jag har varit hos min man (pojk) i livet. Corazón :) klädda oss som riktigt dressyrfjollor idag. vita lindor runt om, vitt schabrak med blåa nyanser i passboalen och jag i en blå outfitt. Vi va så snygga.
fick sällskap av linda o zan i ridhuset. alltid trevligt med sällskap och ett par ögon som kollar om det är något man ska tänka på. curre va väl inte allt för förtjust i att jobba. han gjorde dä ja bad honom om i skritt o trav men ville inte riktigt gå in i formen. han slängde lite med huve och släpa fötterna efter sig. tänkte att hade vi kunnat galoppera i ridhuset så hade dä gjort jätte mycke. men vi har haft jätte svårt mä dä då curre inte kan få ihop det dä hur han ska plasera benen i övergången mellan trav och galopp. har kännt att ja får med mej framdelen men bakbenen får inte dom där runda sprången. och det hjälper inte att driva upp honom då han bara slänger ännu mer med huvudet. samtidigt som han blir så sur och frustrerad på sej sj över att han inte kan göra rätt o ligga mej till lags. han är verkligen min trotjänare. men va kan ja begära. han är bara 3 och varit skadad. dock går det jätte bra att galoppera ute :P
så vi plocka fram ett spö bara för att få den här sista extra drivningen in i galoppfattningen. hahahahaha ja älskar min häst :D la an spöt på yttersidan för att förstärka min yttre skänkel o dä hjälpe jätte mycke. hahahaha han svara så bra att ja höll på att dö av skrattanfall där på ryggen. i fattningen blev frambenen jätte höga och vida. ni kan ju tänka er när hästarna brallar och för ner huvudet emellan frambenen och frambenen upp över öronen. hahaha just så blev dä men inte så stora bocksprång. nästan ett varv i ridhuset PÅ fyrkantspåret tog dä innan han kom in i en bra ryttm i galoppen. hahahaha o ja kunde bara sitta där o skratta :D så ja, om han sbocksprång inte är värre än så så kan ja ju säga, varsegod o bocka på du! hahahaha så frågtansvärt söt. och det va som att polätten ramlat ner sen för ja behövde inte använda spöt någe mer i något av varven sen. fan va han är lättlärd den där hästen. linda sa att det syntes i hela hästen va nöjd han va att han äntligen kunde ligga till lags och varea min trotjänare. o vilken galopp. jag är helt salig. jag brukar ha jätte svårt att kunna sitta i galopperna. det är traven som varit min gångart då det va dte enda ja red i på kossa. men fan vilken underbar galopp. och det va andra gången i galoppera i ett ridhus. han va så stadig och bärde sig så bra han kunde. så detta är farligt. för den gångareten kommer ja kunna sitta o sova i :D


oscarsgalan ikväll. ja borde starkt få be om att anmäla ett sistaminuten bidrag. Jag är helt förvånad över hur man kan få såna otrevligt komentarer ur sin mun men mena något helt annat o samtidigt vara medveten om dä. för mej en stor gåta. o när man säger såna fula saker blir ja jätte jätte ledsen, arg o besviken. för ja kna ju inte lita på va du säger eftersom du inte menar va du säger. hur ska man då kunna lita på dej? JAG ÄR INTE TANKELÄSARE!!! man fick ovett för att man inte va trevlig o när man är trevlig ja då vill man inte veta av mej. när man va en otrevlig, ledsen, huggorm, arg bitch fick man ju mer kontakt med dej. kanske dä man ska va??? för ja förstår inte hur ja ska beté mig utan att bli sårad. snälla. kan ingen ge mej en ledtråd....

snart är gratängen klar. underbart.

Har ju missat avsnittet med ponnyakuten nu när ja suttit o skrivet dä här. men va gör dä när ja kan se på dä när ja äter lite gratäng sen. play.se mycke bra sida :D


Love S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0