En gång så ä det kört sen.

Va ja älskar livet ibland. nyss suttit o betalat alla mina räkningar. o till min stora förtjusning så fick ja lite halft ovetande  brev.
när ja sitter o planerar och organiserar upp mina utgifter så kommer ja på att fan det är ju skatt på bilen som sak betalat oxå. mycke riktigt 2500:- dock sista mars först, men ändå. ja som är lite planeringsmänniska av mej vill ju betala sakerna när ja väl kan. till min andra förtjusning kom det ett fint brev från csn. hahaha livet är bra underbart. csn ska vara betalt först sista feb men eftersom ja jobbat hela jul så fick den bli betalad nu. så har ja dä ur vägen till nästa månad. känns rätt skönt. så det där med soffor, sommardäck o inredning, ja dä får vänta lite till :P
sen nått annat som kom nu oxå är raffes mat. ja ska absolut inte klaga över raffe för ja har inte köpt mat åt honom på 3 månader typ :P bra med liten hund :D men så typiskt att allt ska komma samtidigt. o ja tänker inte byta mat åt honom. om jag ska äta bra mat vill ja att mina djur ska äta bra mat oxå. så enkelt är dä. o dä drar ja inte av en tum på. det sjuka är att ja betalar typ samma summer som när ja bodde i huset. visst, hyran är dyrare men o andra sidan så betalar ja mindre bensin. så det går lixom jämt ut. sen betalar ja u bara till mej sj nu. betalar inte mat för 3 personer, erik åt för 2.

appropå mat. hahaha jag är så stolt över mej sj. jag har lärt mej äta ytterligare några nya saker. har lärt mej äta stekt ägg, avokado och sen sån här salladsdressingkrydda. hahaha va ni måste tycka ja ä löjlig. men saken är den att ja är rätt kräsen. dä är ja super tacksam över ang mina vänner. dom äter allt. så det blir alltid en annan som får bestämma så då blir det ju något ja äter :P Tack mina vänner :)

släppte ut curre utan täcke en dag här. passa på o ta lite kort. här är ett kort på honom nu i janurai och han där med är 3 år..bilderna är dock jätte dåliga.




detta kort är taget förra januari. då han blivit 2...





och detta är ett kort på honom i februari när han då är 1 år. hans första vinter. hahaha vilken liten o klen krake :P


och sen självklart ett bäbis kort oxå :P  hahaha va fruktansvärt ful han va som föl.




som ni ser så kanske det kommer bli häst av honom en vacker dag oxå. om han inte drattat omkull för många gånger tills dess.... :P det är corazon vi pratar om.

har gjort mina sista dag idag på städteamet. har varit några roliga dagar. vilka underbara människor man har träffat o sanneligen ett o annat riktigt måndagsexemplar. hahaha
när j kom hem idag från jobbet så tog ja o raffe en långpromenad i det jätte jätte härliga vädret. vilket frutansvärt härligt väder :D

på lördag är det årsmöte. ska bli jätte roligt. lite tacos tesammans efteråt. va o kollade in klubbjackor igår och kan nog hända att vi hittat något snyggt. bäst av allt med gårdagen va att ja träffa tobbe igen. hahaha o det va väldigt länge sen ja såg en människa så paff...hahaha dä gjorde min dag kan ja lova :D stackars tobbe blev så chockad över att se mej så han skicka över mej till sin kollega och försvann...hahaha ja va ska man säga :)

även fast ja hatar att var singel, anser att det inte äär livets mening, min mening, så måste ja säga att det är lite kul. så får man ju titta tillbaka när någon tittar försiktigt fram bakom en vägg eller likande. förut brydde man sig ju inte. nu är det lixom lite småcharmigt. men det kommer dröja ett bra tag inna man vågar lita på någon igen.
men men, erik o ja va väl inte helt rätt. även om ja faktiskt vill tro dä, om han bara kunde växa upp, sluta bete sig som 10 o  istället vara 25 som han faktiskt är på papper o framför allt sluta vara så jävla snål. men ja vet ju vart det kommer ifrån... sorligt ä dä i alla fall.

men det finns 2 män ja litar på :D eller ja män o män, pojkar måste ja väl säga för båda är så fega såå det är sanslöst. hahaha pojkarna i mitt liv, raffe o corazon <3

har för övrigt bestämmt nu helt va min nästa tattuering blir. det blir texten mitt hjärta på latin. ska bara hitta en snygg textstil :) tror att det kommer bli jätte jätte bra :) en gång gaddad, ja då ä det kört sen :P


Love s





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0