Igen...

Ja är så glad. jag vet inte vart ja ska ta vägen. jag är så stolt över min häst, mitt hjärta, Corazón.

hade en mycket efterlängtad löshoppning och traildag idag. jag hade sån magknip igår, fredag, när ja vaknar och ska gå ut med raffe möts ja av nästan 2 dm snö. vart ska detta ta vägen!!! hur ska våran lördag bli. när ja klev utanför dörren möttes ja av en sol som värmde mej, hela mig :) jag visste redan här att dagen skulle bli en oförglömlig dag :) och då va kl bara 8.30 :)

kommer till stallet och ja går mot hagen, ropar lätt på mitt hjärta och han kommer rakt mot mej med öronen spettsade och med världens snällaste ögon som ja kan drömma mej bort i. ställde oss vid bindbommen utanför stallet i solen o njöt :) sen fick han gå in i stallet medans ja gick ner o plocka fram matterial. dagen skulle börja med löshoppning. vi börja hoppa en helt bedorande ungponnyhingst. alltid lika kul o se den ponnyn :) 
sen blev dä Curre. o till o med jossan blev lite impad av honom idag. han hade åter igen egen bjudning och hoppa allt prickfritt :) ja va så nöjd :)
sen hoppa vi fläcko, hopphästen, "han utan växtvärk för en gångsskull" eller "han som kommit på att han är hingst". Jossan, du kommer få en klippa i hoppningen, kommer faktiskt bli intressant o se hur du kommer sitta kvar i dom där svängarna :P sen följdes dä av skipper, gofy, madness, april. undra om ja glömt någon nu. har varit mycke hästar idag :)

paus = korvgrillning i den helt otroliga underbara solen :D o allt efter va kl gick kom dä fler som nu efter lunch skulle rida lite trail. vi har ju en del "titt" saker som ska träna hästarna. va lite rörigt till en början :P  så ja o curre passa på att kliva in o gå ett par varv i ridhuset. curre sköter sig helt otroligt. nått enstaka gnägg, men inget man behövde skämmas för som dä kan låta från andra när man åker iväg på tävlingar. så curre skötte sig fin fint i ett ridhus med 5 främmande hästar. bara här va ja stolt som en tupp.

så när dä börja lugna ner sig ordentlig i ridhuset stod ja i valet o kvalet om ja skulle rida curre en liten sväng elle rinte. mest bara för att se så han sköter sig lika snyggt från ryggen som från backen. o eftersom ja hade min rosa väst på mej fick det ju bara bli det rosa schabraket oxå :P fjollor kan bära rosa :D o jossan tog bildbevis ;D är vi inte snygga :D




ridningen gick så jävla bra. mjuk o smidig åt båda håll. fram för skänkel lagomt och lyssnade så bra. en galoppfattning satt helt klockrent så dä kändes bra.  men bäst är nog att curre och jag har idag gjort vårat första galoppombyte!!!!! ja slutar aldrig häpnas. ja bara log. i o för sej så leer ja fortfarande 7-8 timmar senare :D
bytet blev ju rätt bra oxå. inget låååångt flygande och ingetbockbyte. det blev helt enkelt ett byte :D jag är så stolt. jag svävar IGEN på moln :D

dä ja önskar mest nu är bara att kunna få dela dom här orden framför någon. att få känna att någon är glad för min skull. att ja får visa för någon att ja uppskattar och värdesätter dessa bitar i livet. men ja vill ju inte säga detta till vem som hälst hur som hälst... men det kanske är lika bra att ja bara säger dä till mej sj. tror att den som skulle få vara den "lyckligt" utvalda att få höra detta skulle ha öronen sönderskavda just nu och bara ha ordet corazon ekande i huve ;P

raffe fick självklart vara med i stallet hela dan idag. han har lekt med så väl river som alla barnen i snöhögarna. så dä första han gjorde när han kom hem va att gå o lägga sig. efter 1½ timme lyckades han ställa sig upp, vingla ut till köket o dricka vatten föratt återvända till korgen och snarka. när det väl var dags för mat sen, hahaha ja ni som fått tagit del av raffes liv sen han kom till mej förstår att dä hänt en del :P så till kvällen nu kunde han till o med tugga kulorna och ja tror nästan till o med att han kunde känna vad kulorna verkligen smakade :P

imorgon ska aj åka till botorp en sväng och träffa en tränare som heter Susanne. ska kolla lite hur hennes upplägg är under lektionerna, hur hon är som person osv. har ju tänkt att hitta en "klassisk" tränare att träna för nån gång då o då. så vi får se va som händer imorgon :)

Curre o zan njuter i solen :)

 

oj va kl tickar iväg. dags för kvällskiss, om ja får med raffe ut....
sussa gott :)

 

Love S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0