Vår i luften.

Har haft lite ledig här ifrån. Har inte kännt mej så motiverad.

Nu känns dä verkligen att våren börjar jobba. Raffe går utan täcke nu i stallet, Corazon börjar fälla lite och snön smälter. Jag njuter :D

Corazon går jätte bra. Vi rider nu i alla gångarter. Han är så duktig. Så så stolt över honom. Igår fick han lösgaloppera i ridhuset inspänd. Han har en så rund o fin galopp, en vägvinnande skritt och hans inställning till arbete ä helt otroligt. Mitt hjärta :)
Prova lite sittsträning här om dan :P att rida i ridhuset medans snön när som hällst släppte från ridhustaket :P hahaha kan säga att dä va lite halvpirrigt att veta att dä när som hällst kunde mullra lite :P Men allt gick bra. lossna några små bitar, curre sprang några steg extra o sen va dä inget mer mä dä. han ä bra duktig.

Skulle vilja åka iväg o träna lite snart. Åka till ett annat ridhus och prova att rid lite. Kanske skulle planera in dä någon dag. Frågan är bara vart man ska åka. Botorp, Knutbol, Rosensjö, Storfors, K-hamn eller nått annat ställe. Förslag... Ska ju åka till Ica i allafall när snön smält lite mer o rida ut i skogen. Kommer bli jätte roligt.

Jag har nu även varit på min första hela fotbollsmatch!!! hahaha syrran bara skrattar åt mej när ja frågar hur länge "tävlingen" håller på? Va lång "rast" har dom? Hahaha men det va kanon väder, solen sken o värmde där vi satt. O underhållningen va rätt rolig faktiskt. dom spela ute som sagt, på halvupptinad grusplan. Kan ju säga att skulle ja tvätta dom träningskläderna så skulle ja ha bra betalt.

Nu är det även dokat. JAG SKA HA SEMESTER!!!!! hahaha 3 dagar. inte illa pinkat måste ja säga. fredag-söndag. Så måste säga att ja lyckats riktigt bra då med att änns betsämma 3 dagar :P dä ä bokat, så ja hoppas på bra väder :D

har varit tagit sånt där underbart prov... så nu väntar man bara på att få beskedet om att man har cancer. va possetiv ja känner mej :P samma sak gäller ju min kropp...

idag blir dä att knalla hem till mor o far o fira lite. mamma o ja fyller ju år idag. samma dag :)


Love S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0