Utveckling

Solen verkligen strålar ute och det ä -10. va ute på en otroligt energigivande promenad med raffe.  tänk att en lite sol kan göra en så mycke gladare :) Så nu sitter vi i soffan o dricker en varm kopp te och myser.

mycke är och har varit på tapen nu ett tag.

i söndags gjorde jag och curre våran hoppdebut. blev en riktig kråkritt men jag är SÅ STOLT över honom. vi skulle rida en pay and jump i botorp, 50 cm. linda följde med som min högra hand. o gissa om ja alltid tänker ha med henne nu :P red fram tillsammans med 3 andra, galna, unghästar inne på banan bland alla hinder o läktare osv. det är tur att curre är så blond som han faktiskt är för han klarade inte att hålla koll på allt runt omkring, lyssna på mej och bralla samtidigt. och som den otroligt snälla häst som ja faktiskt har så valde han att hålla koll på banan och lyssna på mej, så när dom andra hästarna flög i lufen titta han bara lite på dom. vi båda va nervös till tusen. tur som sagt ja hade linda med mej som påminde mej då o då om att ja måste andas :P
vi stanna 2 ggr på dä första hindret vi fick värma upp på, men efter dä va ja varm i kläderna o kände vart ja hade curre och curre hade fattat att det va hoppning som va arbetet för dagen. så vi klarade oss runt hela banan utan några större problem. som sagt, en riktig kråkritt, men då kan det verkligen bara bli bättre. o ja kunde rida o gå med rak rygg då han gjorde en kanon jobb för att bli riden på annan plats för första gången o då hoppa en hel banan för andra gången i sitt liv. och ja fick så fina kommentarer av dom som kände igen mej. så detta va verkligen en toppen dag :)



så nu några dagar efter resan har curre varit väldigt foglig och lugn att rida :P knappt ett vrål :P


en annan stor glädje är att en av mina bästa vänner, anna, har köpt sej en egen häst, en spanjor :D och han kommer nu i helgen. det ska verkligen bli så roligt att åka ut o tränsa o tävla tillsammans. fatta vilka roliga stunder vi kommer ha :D

förra helgen va ja i stallet o kolla på en tömmkörningskurs. fick ett mycke bra intryck av tränaren och så fick även vääldigt många fler. så nu är ett nytt datum bokat och vet ni, jag har fått en lektion av linda o peter i pressent!!! jag är helt överlycklig. vi ska rida o svettas som aldrig förr. fasen va roligt det ska bli. tränaren heter Jenny och kommer ifrån stockholm. detta ser ja verkligen fram emot :)



jag vet att dä inte är värt att säga något, men  händer dä så händer dä. jag måste vara imun mot magsjuka. har vistas med folk och i hus som haft magsjuka men inte blivit drabbas sj. ingen ja vill ha varje dag kanske men en liten diet på 24 timmar skulle ja nog klara av :P

va i stallet med anna igår. hon fick prova o rida curre. alltid nyttigt o se när någon annan rider änns häst. o även om det bara blev nått varv då curre är rätt loj som sagt så såg dä bra ut när anna red o framför allt roligt. curre har ju väldigt långa o vackra ben och anna som är lite kortare. men anna red honom riktigt bra :)

min lilla silverpil blev besiktad igår och gick igenom så fint. så vi får se hur länge ja får behålla den :P

"bara för att jag inte tänker på dej lika ofta, betyder inte dä att jag glömt dej. du finns i mina minnen, i mitt hjärta. minnen som aldrig kan suddas ut, tiden läker alla sår men lämnar påminda ärr. minnen som innebär blod, svett och massa tårar, guld och gröna skogar, tro, hopp, kärlek och lycka. mitt hjärta, nu, då och för alltid"

Love S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0