Höstrusk.

Höst. regn o rusk, leraiga hagar, blöt hund, blöta täcken o det blir jätte mörkt alldeles för fort. INTE MIN BÄSTA ÅRSTID!!!
 
visst ja tycker det är jätte mysigt när man kan krypa upp i soffan med gott samvete och tända lite ljus.
 
i janurai i år gjorde min telefon ett tappert försök att gå i graven, displayen sprack. har sedan dess haft en  gamal telefon för att bara kunna bli nådd. O mitt största bekymmer va att ja inte längre hade någon kamera att fånga mina ögonblick med. detta ä nu fixat sen 2 veckor tillbaka.
försäkringsblaget berätta för mej att byta en display skulle kosta 2500:- HALLÅ!!! vart fasen ska ja få så mycke pengar över? så ja, jag fick överleva, och ÖVERLEVDE mycke bra ändå med den äldre telefonen.
för 1 månad sedan kom vi på den briljanta lösningen att köpa en ny display från Ebay o laga sj. sagt o gjort. resultatet blev kanon och min plånbok blev inte häller ruenerad.
 
Raffe bryr sig inte ett dugg om att det blivit höst ute. möjligen att han tycker det kan bli lite väl kallt. men att få komma ut i skogen igen o jaga ett o annat rådjur o en hare :P O när han inte jagar nått djur plockar vi trattisar...
 
 
 
Curre. Han lever och vi har kommit långt i våran utbildning. Så långt att ja faktiskt kanske är lite sugen på tävling nästa år. därför ska ja verkligen föröska träna så mycke ja kan nu o lägga ner tid o kanske ändra på min kost en del oxå.
här är kort från i sommras när vi träna för en western tjej.
 
 
är strakt intresserad av att börja med den där LCHF dieten, har bara ett mindre probblem, jag älskar potatis!!! och ett liv utan cola ä otänkbart. Så ja får fundera på detta en stund till...
 
ikväll blir det en repris på gårdagen, laga god mat o bada tunna. Denna dag blir dä en potatisgratäng, ungsrostade grönsaker och en fläskfilegryta med kantareller. Det kanske kan bli lyckat.
 
 
Love S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0