Mina magmuskler finns kvar

Jag ä helt dö... ja kommer ha sån fruktansvärd träningsvärk imorgon. Har ikväll ridit ett dressyr pass för en ny tränare. Ett pass jag ä mycke nöjd med. Vi kolla mest av grunderna för att hon skulle lära känna mej o Curre lite. Dock red vi grunderna väldigt precis o perfekta, och det är ju länge sedan vi red för en tränare så man hinner ju lägga sig till med nån dumhet o sen blir man påmind om saker som man kanske glömt av lite.
eftersom vi red rätt hårt så fick Curre nog en aning mjölksyra, vilket gjorde att han även visade att han tyckte det va jobbigt.
Jag tycker alltid det är bra att tränaren får se så många sidor utav hästen o ryttaren tesammans . det är då man kan gå så stor hjälp som möjligast.
För att ha stått i nästan 4 veckor o sen blivit riden nästan 1 vecka så va Curre i ganska bra form. Han a en aning stel i bogen, när han ska korsa frambenen. KANON. då vet ja att ja har något speciellt att tänka o träna på.
 
Detta fick bli dagens outfit:
 
 
 
 
Dä Sussanne, som hon heter, gjorde som ja tyckte va super, va att vi prata en del o gick igenom hur vi tänker, respektera hur vi hade tränat o hur vi vill träna, korrigera mej som ryttare till att förbättra min sitts. en öppen och trevlig männsika :) Jag kände mej bekväm kan man säga, trotts att aj som sagt kommer ha en jävulisisk träningsvärk i magen imorgon. Men det känns ju rätt bra att man får veta att dom där magmusklerna faktiskt finns :P
 
 
Pontus är i fjollträsk, där han har varit sen i måndags. så ja har fått åka fin bil hela veckan. mycke uppskattande. dock kommer han hem imorgon så då ä det tillbaka att åka silverpil ett tag :P
Fick en mycke trevlig pressent av honom inan han åkte, ett 12pak med små 15 cl coca cola. super söta burkar som är en perfekt sägfösare ;)   Ja, jag tycker det ä väldigt gott med cola....
 
 
 
Idag har ja träffat en super rolig och trevlig, framförallt samrt, människa. Satt o prata lite allmänt o ja berättare bland annat att ja har ett lite speciellt humör. Ja kan storma in, slänga ur mej ett par kommentarer, röra om lite i grytan och sen ä ja lika avslappnad igen som en filbunke. den här människan bara skratta o sa att du är typisk sydeuropeisk. Du ä precis som en spanjor el italjenare. Dom hörs o syns rätt va det är o sen ä allt lugnt o stilla igen. O ja, det va nog den bästa förklaringen  ja hört :) Sen kom den roligaste delen. jag berättade att jag hade en häst och en hund.
Den här människan frågar då: Har du ett halvblod?
Ja: (tänker: hur ska ja förklara detta? hur mycke kan den här människan om hästar? Vi väljer den enkl vägen som ändå representerar Curre rätt så bra) Nej, jag har ett fullblod.
M: Jahaja, En sån där tempraments full häst med mycke power i. Precis som du.
J: (en aning chockad) Hahaha ja, det man man verkligen säga sådan matte sådan häst.
M: Får ja gissa va du har för hund?
J: ( tänker: jo visst. försök bara.) Ja det är klart du får dä.
M: Du har en Terrier, en Russel.
 
Tror ni ja tappa hakan!!!! Vi har suttit i 10 minuter, vi har aldrig träffats. Och människan kan ge så klockren fakta om mej. Kan säga att då blir ja en aning imponerad. Men är dte verkligen så att våra djur är en spegel av oss själva? O när ja tänker på dä så, ja, ja o mina djur är nog rätt lika. Skrämmande det där med tanke på att raffe ä en omplaseringshund o Curre , visst, har ja haft sen han va 4 månader. men ändå.
 
 
Summa summarium kan ja säga att ja haft en riktigt bra dag. imorgon är det nya friska tag.
 
Love S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0